۱۳۹۱ آذر ۱۴, سه‌شنبه

آلودگی هوای تهران در حد بمباران شیمیایی

جعفر پویه
سالهاست که وضعیت محیط زیست در ایران در شرایط اضطرار قرار دارد. چندی قبل غلامرضا معصومی، مسوول فوریتهای پزشکی از آلودگی کارکنان و ساکنان اطراف مرکز اتمی اصفهان خبر داد. گستردگی این آلودگی به اندازه ای است که مقامهای حکومتی دیگر قادر به انکار نبوده و به اجبار به آن اقرار کرده اند. این در حالی است که فعالان محیط زیست بارها درباره خطرات این مراکز غیر استاندارد، قاچاقی و آلودگیهای آن برای سلامتی مردم هشدار داده اند.
اما رژیم جنایتکار ولی فقیه برای ادامه پروژه ساخت بمب اتمی، نه تنها اقتصاد کشور را به باد داده و موجودیت آن را با خطر روبرو کرده، بلکه با آلوده سازی محیط زیست، به عمد سلامتی و جان مردم را به خطر انداخته است، این آلودگی اتمی به گونه ای است که نسلها ادامه خواهد یافت و مشکلات اساسی برای مردم آن منطقه به بار خواهد آورد.
از این بدتر شرایط هوای شهرهای کشور است که در سالهای اخیر به شدت آلوده شده و شهروندان را با مرگ تدریجی روبرو ساخته است. تردد اتوموبیل های غیر استاندارد و ارایه سوخت ناسالم حاصل از ترکیبات شیمیایی، روند این آلودگی را بیش از گذشته شدت بخشیده است. تصاحب بعضی از کارخانجات اتومبیل سازی توسط پایوران رژیم و ارایه اتوموبیلهای غیر استانداردی که به دلیل غیر ایمن بودن جان مردم را می گیرد از یک سو و از سوی دیگر، عرضه سوخت ناقص و آلوده، بخشی از اقدامات غیر مسوولانه رژیم علیه سلامت و جان شهروندان است.
سوخت آلوده ای که جایگزین بنزین وارداتی شده، نتیجه ترکیبات به شدت سمی و خطرناک موادی است که در کارخانجات پتروشیمی سرهم شده و به جای بنزین به شهروندان فروخته می شود. این سوخت در عمل همچون بمب شیمیایی با شهرهای کشور برخورد کرده و باعث مرگ و میر و بروز بیماریهای لاعلاج می شود. به همین علت روز دوشنبه مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران اعلام کرد که آلودگی هوای این شهر به مرحله هشدار رسیده است.
همزمان، مرتضا تمدن، استاندار تهران، با توجه به افزایش آلودگی و عبور آن از مرز هشدار، وارد عمل شد و گفت: "روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری تمامی ادارات دولتی، مهدهای کودک، دانشگاه ها، مدارس، نهادها، مووسسات دولتی، وزارتخانه ها و آموزشگاه های وابسته به آموزش و پرورش تعطيل است."
بعد از اعلام تعطیلی تمدن، مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت، قبول زحمت فرموده و گفت: "اگر تهرانیها امکان خروج از پایتخت را دارند، بهتر است در این شرایط آب و هوایی از تهران خارج شوند."
یعنی وزیر بهداشت در عمل هیچ راهی جز توصیه به شهروندان که از دست آلودگیهای رژیم ساخته فرار کنند، ندارد. این درحالی است که در شش سال گذشته روند آلودگی هوای تهران ادامه داشته و در سال 90، تهران تنها سه روز هوای پاک داشته است.
در همین حال از دیگر شهرهای کشور همچون اصفهان و اراک نیز خبر می رسد که به دلیل آلودگی هوا، آنان نیز در حالت تعطیل قرار گرفته اند.
مشکل اساسی اینجاست که با توجه به این وضعیت اسفبار، پایوران رژیم هیچ برنامه ای برای بهتر شدن این وضعیت ندارند. تعطیلی دو یا چند روزه تنها پاک کردن صورت مساله است و زیانهای شدید اقتصادی برای کشور در بر دارد. رها کردن محیط زیست به حال خود و اهمیت ندادن به وضعیت سلامت مردم، چیزی است که می شود از این وضعیت فاجعه بار فهمید.
آخوندها و دزدان و دغل بازانی که سیاستهای غلط آنان باعث آلودگی شیمیایی هوای شهرهای کشور شده، مسبب این وضعیت هستند. این آلودگی همچون بمب شیمیایی عمل کرده و می توان گفت رژیم جمهوری اسلامی در عمل شهرهای کشور را با سوخت آلوده و اتوموبیلهای غیر استاندارد، بمباران شیمایی می کند.

فراسوی خبر..چهارشنبه 15 آذر..از سایتهای ایران نبرد و جنگ خبر
جعفرپویه
http://www.jonge-khabar.com/news/articled.php?id=2790

هیچ نظری موجود نیست: