۱۳۹۲ خرداد ۲, پنجشنبه

اظهار ندامت قاتلان کهریزک در دادگاه نمایشی



آدینه 3 خرداد
اظهار ندامت قاتلان کهریزک در دادگاه نمایشی
رینت میرهاشمی
رسانه های حکومتی روز پنجشنبه 2 خرداد خبر خاتمه یافتن دادگاه قاتلان کهریزک را اعلام کردند. روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:«در این جلسه متهمان ردیف اول و دوم پس از 11 جلسه اظهار ندامت و پشیمانی کردند».
بر اساس خبرهای منتشر شده، پدر محمد کامرانی گفته است «مرتضوی و حیدری فرد به خاطر مرگ پسرم اظهار پشیمانی و عذرخواهی کردند».

سعید مرتضوی معروف به جلاد کهریزک و دیگر همکارانش تنها مسئول قتل محمد روح الا مینی و کامرانی نیستند. آنها مسئول قتل بیشمار زندانیان سیاسی و از جمله زنده یاد زهرا کاظمی هستند. رسیدگی به جنایات انجام شده توسط ماموران سرکوبگر رژیم تنها در صورتی قابل اعتبار است که در دادگاه ذیصلاح با مشارکت خانواده های قربانیان و شکنجه شدگان صورت گیرد. تمامی سران رژیم و به ویژه شخص ولی فقیه در قتل، شکنجه زندانیان و دستگیر شدگان قیامهای خیابانی مسئول هستند. پس هیچ یک از نهادهای رژیم صلاحیت بررسی نقض حقوق بشر را ندارند. از سویی دیگر کهریزک یکی از سیاهچالهای مخوف و ناشناخته ولی فقیه بود که با به قتل رساندن فرزندانی از دایره وا بستگان به حکومت مشهور شد. هم اکنون کهریزکهایی در سراسر ایران وجود دارد که شکنجه و تجاوز و قتل در آنها جریان دارد. زندان قرچک ورامین یکی از زندانهای مخوف است که زنان زندانی در شرایط بسیار وخیم، غیر بهداشتی و ضد انسانی در آن محبوس بوده و مرتب مورد شکنجه قرار می گیرند.

رژیم ولایت فقیه بیش از هر هنگام در افکار عمومی جهان به دلیل نقض حقوق بشر مورد تنفر است. سازمان عفو بین الملل در گزارشی در روز پنجشنبه 2 خرداد بار دیگر بر نقض گسترده حقوق بشر در ایران تاکید کرد.
این سازمان در گزارش خود که بر داده های آماری مطبوعات داخل است به 314 اعدام در سال گذشته اشاره می کند. این نهاد اضافه می کند که بر اساس آمارهای غیر حکومتی، 230 اعدام به صورت پنهانی علاوه بر این تعداد صورت گرفته است.
عفو بین الملل بر نقض گسترده حقوق بشر، حقوق زنان، اقلیتهای مذهبی و ....تاکید می کند.

فراسوی خبر ...نقل از سایت های ایران نبرد جنگ خبر...آدینه سوم خرداد ...زینت میر هاشمی
http://www.jonge-khabar.com/news/articled.php?id=2959

هیچ نظری موجود نیست: