۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۹, پنجشنبه

از تروریست قاتل تا مدعی امام زمان



آدینه 20 اردیبهشت
از تروریست قاتل تا مدعی امام زمان
زینت میرهاشمی
ثبت نام کاندیداها، بخش مضحک و خنده دار پیش پرده نمایش انتخاباتی ریاست جمهوری در رژیم ولایت فقیه است. پخش صحنه های مصاحبه با کاندیداها و ژستهای آنها، فاجعه دردناک سلطه استبداد مذهبی را نشان می دهد.
نامنویسی برای کاندیدا شدن از روز سه شنبه 17 اردیبهشت آغاز شده و تا روز پنجشنبه 19 اردیبهشت، 243 تن برای گماشتگی ولی فقیه اعلام آمادگی کردند.
بنا بر اخبار رسانه های حکومتی، در سومین روز ثبت نام، فردی 32 ساله، به نام محمد علی فارسی، خود را امام زمان معرفی کرده و گفت که «از طرف خدا آمده است».
در میان 243 کاندیداها، علی فلاحیان، از آمران قتلهای بی شمار در داخل و خارج از مرز است. علی فلاحیان وزیر اطلاعات دوران ریاست جمهوری رفسنجانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، به دلیل دست داشتن در جنایت میکونوس و انفجار مرکز همیاری یهودیان در آرژانتین، تحت تعقیب اینترپل (پلیس بین الملل) قرار دارد. البته محسن رضایی، علی اکبر ولایتی و هاشمی رفسنجانی هم از جمله کسانی هستند که تقاضای حکم جلب آنها از طرف دادستانی کل آرژانتین به پلیس اینترپل داده شده است.
یکی از نکات جالب در این شعبده بازی موضوع به اصطلاح ائتلافها است. در روز پنجشنبه 19 اردیبهشت ائتلاف 5 نفره که خود را اکثریت در اصول گرایان معرفی کرده، محمدحسن ابوترابی را به عنوان کاندیدای این به اصطلاح ائتلاف معرفی کرد. اما لحظاتی پس از این معرفی صدای متکی به عنوان اعتراض درآمد. متکی مدعی شد که در نظرسنجی ها اول بوده و باید او معرفی می شد. متکی اعلام کرد که به طور مستقل ثبت نام می کند. همزمان باهنر در یک اظهار نظر اعتراضی، تعیین ابوترابی را غیر دموکراتیک اعلام کرد.
اعضای ائتلاف 2+1 هم اعلام کرده که هر سه نفر ثبت نام خواهند کرد. بدین ترتیب همه آزادند برای سرسپردگی و اطاعت از ولی فقیه ثبت نام کنند. لیست 243 نفره تا روز شنبه به صدها نفر خواهد رسید. اما شورای نگهبان آزاد است که هر تعداد و هر کس را که صلاح می داند برای رقابت انتخاب کند. همه آزادند به پای صندوقهای تزئینی رای بروند و رای خود را به گزیدگان شورای نگهبان بدهند. اما ولی فقیه و باند او هستند که تصمیم می گیرند چه کسی را برای سرکوب مردم و حفظ نظام برگزیند. این نمایی از شعبده بازی انتخاباتی در جمهوری اسلامی است که محمد خاتمی روز پنجشنبه 19 اردیبهشت بدان اعتراف کرد.
محمد خاتمی چه در خفا و چه آشکار هنوز موفق به دلربایی از ولی فقیه نشده و در کمال ناامیدی نیامدن خود را برای کسانی که به دیدار او رفتند تشریح می کند. بنا بر گزارش وبسایت محمد خاتمی، وی در پاسخ به درخواست برای حضور در انتخابات گفت:«من مطمئن هستم که نمی خواهند ما بیاییم. تازه اگر از این مرحله هم بگذریم حق نداریم بیش از آن چه می خواهند رای بیاوریم.» صحبتهای خاتمی اعترافی آشکار به این حقیقت است که انتخابات در نظام جمهوری اسلامی از آغاز تا کنون غیر آزاد و ضد دمکراتیک بوده و این امر شامل انتخاب خاتمی هم می شود.

هیچ نظری موجود نیست: