۱۳۹۲ خرداد ۲۶, یکشنبه

شهروندی به شرط رای دادن



دوشنبه 27 خرداد
شهروندی به شرط رای دادن
زینت میرهاشمی
فشار بر زندانیان برای پر کردن صندوق رای، نشان دهنده نیاز ولی فقیه و جمهوری اسلامی به آزاد و عادلانه جلوه دادن انتخابات بود. رئیس سازمان زندانها روز یکشنبه 26 خرداد از «حضور پر شور زندانیان کشور در انتخابات ریاست جمهوری» سخن گفت.
وی افتخار «شهروندی» را در ازای شرکت کردن در انتخابات ریاست جمهوری به زندانیان داد. رئیس سازمان زندانها در سخن پراکنی خود شرگت زندانیان در رای گیری را مصداق حقوق بشر در برابر نهادهای بین المللی که رژیم را به نقض حقوق بشر متهم می کنند، دانست و مدعی شد که در «هیچ کشور دیگری عیر از ایران زندانیان فرصت حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت خود را» پیدا نکرده اند. ادعای او برای اثبات این امر فراهم کردن «ساز و کاری» بود تا زندانیان به عنوان «شهروندان جامعه» در انتخابات شرکت کنند.
گزارشهای پخش شده در رابطه با ضرب و شتم زندانیان برای وادار کردن آنها به رای دادن، پوچی ادعای رئیس سازمان زندانها را بر ملا می کند. فعالان حقوق بشر و دموکراسی طی اطلاعیه ای خبر آزار و اذیت زندانیان سیاسی و عادی زندان مرکزی زاهدان را پخش نمودند. بر اساس این گزارش، روز آدینه 24 خرداد، ماموران با صندوق رای به تمامی بندهای زندان مرکزی زاهدان مراجعه کرده و خواستار رای دادن زندانیان شدند. ماموران در برابر امتناع زندانیان، آنها را تهدید و مورد فحاشی قرار دادند. تعدادی از زندانیان مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفتند. وقتی خامنه ای هنگام رای دادن در جواب کسانی که انتخابات رژیم را غیر آزاد و غیر دموکراتیک اعلام کردند از کلمه «به دَرَک» استفاده کرد طبیعی است نیروهای سرکوبی او به زندانیان در بند بگویند «برید گم شوید که به ولایت پشت کرده اید.» (نقل از گزارش فعالان حقوق بشر و دموکراسی در ایران 25 خرداد)
فراسوی خبر..نقل از سایت های ایران نبرد و جنگ خبر ...دوشنبه 27 خرداد ... زینت میر هاشمی

اhttp://www.jonge-khabar.com/news/articled.php?id=2983

هیچ نظری موجود نیست: