۱۳۹۲ خرداد ۱۲, یکشنبه

کمدی مناظره و سقط جنین حماسه اقتصادی

 
فراسوی خبر یکشنبه 12 خرداد
 
کمدی مناظره و سقط جنین حماسه اقتصادی
 
زینت میرهاشمی
 
اولین مناظره بازیگران نمایش انتخابات در شامگاه آدینه 10 خرداد توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی اجرا شد. موضوع اقتصاد در فراسوی خلق حماسه اقتصادی، در کانون سوالها بود. این به اصطلاح مناظره آنقدر مضحک بود که مورد اعتراض شرکت کنندگان و تمسخر رسانه های حکومتی قرار گرفت. مناظره به صورتی انجام شد که معلوم نشود ولی فقیه چه کسی را به عنوان امر بر از صندوق بیرون خواهد کشید.
اکثریت شرکت کنندگان مشکلات اقتصادی را محصول دولت احمدی نژاد دانسته و بدون ارائه برنامه خود را ناجی مشکلات اقتصادی، بحران بیکاری و... معرفی کردند.  8 کاندیدای برگزیده شورای نگهبان، نهاد زیر امر ولی فقیه به شکلی سطحی خود را رقیب هم معرفی می کردند. اما نتیجه فینال مناظره تلویزیونی، بار دیگر بر انتخابات مهندسی شده و غیر رقابتی حتا در میان باندهای درون رژیم صحه گذاشت. از 8 کاندیدا کسی شانس برون آمدن از صندوق را دارد که مطیع سیاستهای خامنه ای باشد. هیچ کدام از این افراد نمی توانند مشکل اقتصادی ایران را حل کنند. همه اینها موافق تبعیض جنسیتی، بیکار سازی زنان به نفع حل مشکل بیکاری، قوانین ضد کارگری، عدم امنیت کار و همچنین در زمینه حقوق بشر موافق شکنجه، اعدام، سنگسار، قصاص و همه مجازاتهای غیر انسانی، هستند. در زمینه مسائل بین المللی، همه اینها موافق تولید بحران، تنش و تقویت نیروهای ارتجاعی و جنگ طلب در منطقه هستند. به عبارتی وظیفه اصلی 8  کاندیدا تامین امنیت استبداد مذهبی و دفاع از قوانین ارتجاعی و ضد بشری حاکم است و نه حقوق اولیه مردم.
 
معاون اول احمدی نژاد روز شنبه 11 خرداد، به کسانی که در مورد احمدی نژاد بی انصافی می کنند و می خواهند «با دروغها و هجمه ها» به «قله» برسند اعتراض کرد. وی گفت:«این دلها را خداوند به سوی کسی که بخواهد رجوع می دهد چنانکه احمدی نژاد را بالا کشید.»
کاندیداها تکلیف خود را روشن می دانند. مهم نیست چه برنامه ای داشته باشند، مهم این است که تکلیفشان در جایگاه مورد نظر ولی فقیه روشن باشد. احمد خاتمی روضه خوان نماز جمعه 10 خرداد تکلیف شرکت کنندگان در نمایش انتخابات را بیان کرد. عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان به درستی گفت «هر رای در انتخابات رای به نظام است».
تحریم انتخابات ، نه به نظام استبداد ولی فقیه، نه به دیکتاتوری است.
 



هیچ نظری موجود نیست: